Personligt

Vårruset 2012!!!

Hejsan, Sara här!!!

Här kommer den lovade resumen från gårdagen.

Vaknade mitt i natten av att det regnade. Och där låg jag och funderade på vart mina regnkläder kunde vara och detta med fikat. Vi kan ju inte fika ute om det regnar. Är ju inte mysigt alls. Men, men kunde inte lösa problemet just då så jag somnade om. Upp kl 6 för att göra sig ordning för jobbet. Och vädret var hemskt. Det regnade jätte mycket. Sedan hem efter jobbet för att göra sig ordning för loppet. Hittade mina regnkläder så då var ett problem löst. Halv sex blev jag hämtad av Sofia för att åka till byn Vänersborg. Det var lite bilköer för att ta sig till denna stad, men vi hann. Men regnet ville inte ge sig. 

Strax efter halv sju var det dags för uppvärmning. Då hände nåt med vädret. Regnet slutade och genast kändes det lättare allting. Då gick starskottet. Det där med att det kändes lättare försvann. Nu hade jag 5 km framför mig. Funderade på vad jag gjorde där. Tycker ju att springa är ganska så trist. Men runt skulle jag komma om jag så skulle gå. Började med att gå, men sedan hände det nåt. Benen ville helt plötsligt börja springa och det kändes inte alls så tungt som det brukar. Dock är det lite flaskhalsar på banan som jag fastnade i så där fick man gå. Likaså hamnade en farbror av nån anledning i loppet. Han hade nog inte tänkt sig att det skulle komma en massa tjejer omkring honom på hans dagliga promenad. Undra om han var nöjd?? Till mål kom jag tillslut med glada tillrop från publiken. Och på en mycket bättre tid än förra året. Så då kan man väl vara nöjd. 

Och fikat kunde vi ta ute i gröngräset.( vi fixade en backup plan om det hade fortsatt att regna) 
Det blev en mysigt avslut på vårruset 2012.

  

Sveriges tjejer, kämpa på ni som har loppet kvar.


Kommentarer
Postat av: Magganma

Bravo Sara ! Du är bäst !

2012-05-10 @ 14:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0