Personligt

Godkänd!

Godkväll, Kristina här!

Morgonen startade på ett alldeles utmärkt sätt. Vi åt frukost. (japp även jag, hör och häpna ni som känner mig):) Sedan bar det av med hjärtat till jobbet och jag+ bilen till besiktningen....







Trots att vår bil inte alls är gammal, är det alltid ett orosmoment om de hittar fel eller i bästa fall inte. I morse välkomnades jag av en fantastiskt trevlig tjej (ovanligt, att det är tjejer). Hon frågade om jag haft en bra morgon och sa på en gång, "Vilken fräsch bil". Bådade ju gott men man ropar inte hej förrän det är färdigt. Bilen gicks igenom, lampor testades, bilen hissades upp, hjul och bromsar kollades, utsläpp och allt annat som man tittar på (inte riktigt helt hundra på allt de ser efter men men) Vi tog en tur med bilen och hon berättade att hennes sambo var jätteduktig på bilar. Berättade också att hon älskade tidiga mornar när det var sisådär -2.5 grader ute (för att vara exakt). Det var hennes tecken på att det skulle bil en bra dag. Det tackade jag för och frågade försiktigt -"Det innebär att bilen är godkänd va?" Hon nickade och skrattade till lite. Önskade mig en fortsatt trevlig dag, plus att jag fick ett band till bilen som man använder när och om man kört på ett djur efter vägen. Man kan ju alltid hjälpa någon annan i vilket fall även om man inte är olycksdrabbad själv (ta i trä)


Sammanfattningsvis var det ett fantastiskt trevligt bemötande (inte bara för att bilen blev godkänd) utan hennes sätt att ta människor och avdramatisera det hela. Gillar verkligen sådan service. Tack besiktningskvinnan!

Ha en fin kväll allihop!
kram :)


Kommentarer
Postat av: Maggan

GRATTIS Håll tummarna för mig i februari

2012-01-20 @ 09:16:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0