Personligt

Personlig assistent sökes!!!

Hejsan, Sara här!!!

Jag ha stött på ett stort problem. Det är detta när det är dags för att handla. Jag når ju inte varorna i butiken. Jag tillhör nu den del av folket som inte är så lång och affärerna har ju superstora frysdiskar. När jag ska ha tag i varan får jag först hoppa upp på kanten och blir hängades på magen. Sedan får jag gunga lite försiktigt ner i frysdisken för att nå varan. Dock vill man ju inte luta sig för mycket framåt för då kan det ju vara risk för att man hamnar där själv (och det har man ingen större lust med.) Sedan när man nått varan ska man sedan försiktgt gunga åt det andra hållet för att nå golvet. När man sedan ska nå något vid kyldisken får man börja klättra för att nå de varor längst upp. Vissa dagar orkar jag inte med dessa övningar och hoppar över de varor jag inte når. 
Tog upp detta problem med några kollegor och de hade mött på samma problem. De sa att även att de klättrar bland hyllorna för att nå. Är det så butikerna vill ha det. Va??? En massa människor som klättrar i hyllorna.

Så nu ska jag försöka lösa problemet med att antingen får de skaffa hjälpmedel i butiken. Tex en griptång som sitter på varje kundkorg vore bra så man kan få tag i varorna. 
Eller så får jag skaffa en personlig assistent. Då bör du ju vara c:a 180 cm lång, gärna trevlig, kunna engelska och svenska. Det är så många varor som inte står på svenska. Ska passa på att tacka Kristina som ringde precis när jag var i butiken idag. Skulle välja en hudvårdsprodukt och inte visste vad jag skulle ha. Stod som sagt på engelska vad de var bra för. Hjälpte ju inte mig.....
Åter till personliga assistenten. Lön blir det tyvärr ingen för då har jag inte råd att jag handla. Och då förlorar det ju hela sitt syfte. Men kan bjuda på middag de dagar. Nån som är intresserad???

 

Hm, är det så här de vill att vi ska få tag på varorna i affären????

Sverige, ha det gott!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0