Personligt

Lyssna på tystnaden!

Godkväll, Sara här!!!

Ja, som ni läste i Kristinas tidigare inlägg så har vi inte hunnit skriva. Men idag är vi aktiva. :-) I helgen så var det årliga kräftfisket med kusiner och respektive. Synd att inte Lars och Anna kunde vara med. Saknade er allt. Men vi fick en fantastisk natt när vi fiskade kräftorna. När vi åkte ut med båten vid två tiden på natten var det så mörkt och alldeles stjärnklart. Vi stod i båten och var alldeles tysta. Anledningen till det var nog att vi var trötta, för annars pratade vi allt vid den första turen vi var ute. Men denna gången var det endas motorljudet från båten som hördes. När vi kom fram till flötena som visade oss vart burarna låg, fick jag iden att vi skulle stänga av båten och bara lyssna på tystnaden. De blickar man får när klockan närmar sig halv tre mitt i natten kanske inte säger, åh Sara vilken bra ide det gör vi....... Nä blickarna sa nåt helt annat och svaret jag fick på den iden var. Att lyssna på tystnaden får du göra själv en annan dag. Vi vill hem fort och sova vidare.  Okej det kanske var lite "vågligt" sagt (Ett lånat uttryck från Maria Montizami.) och jag fick snabbt lägga ner den iden. Men iallafall så var det en otroligt vacker natt och man kände sig ganska så liten där ute på sjön bland miljontals stjärnor. Och lyssna på tystnaden får jag väl göra nån annan dag. Om det någon gång blir helt tyst? Alltid är det väl nåt man hör.......

Nu sitter jag och lyssnar på regnet och det är lite mysigt det med.

Sverige, sov gott!!!
 

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0