Personligt

Dolly Parton

Godförmiddag Sverige, Kristina här!

Haft mitt morgon samtal med Sara. Nice! :) Ätit frukost och surfat lite. Tänkte lite på ordspråket att man inte ska dömma boken efter sitt omslag. Dolly Parton är ju ett bevis på detta. Hon är ju en människa som många tycker är en dum bimbo med sitt blonda hår och stora ...(ja ni vet) Men är det verkligen så? Nej jag tycker inte det. Efter att ha läst på lite om henne så tycker jag att man kan se henne som en förebild. Hon står på sig och ändrar sig inte trots att många har synpunkter på hennes utsseende. Är en av världens mest produktiva låtskrivare genom tiderna. Skrivit och registrerat över 3000 låtar. Det är minsann inte illa. Vidare har hon gjort tv, film och sägs ha en fantastisk humor. Det faktum att hon har varit gift med samme man sedan 1966 visar ju på att hon har en hel del bra kvaliteter tycker jag.
Dolly Parton i Nashville, Tennessee i april 2005.

Lyssnar man på texterna i några av hennes alster så finner man faktiskt riktigt tänkvärda rader om livet, kärlek och vänskap. Gillar henne...:)

Nu ska jag strax göra mig i ordning för en tur till den stora staden. Ska träffa en väninna och luncha/fika!

Ha en bra dag Sverige!
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0