Personligt

Blev glad...

Godeftermiddag Sverige, Kristina här!

Slöade lite i soffan förut. Precis diskat, plockat och grejat. Blev lite uttråkad för en minut. Då plingar det till i telefonen och en god väninna messade " Har du tid att prata lite?" Självklart, vad roligt!! :) Tänk att man kan bli så glad av att höra någon i bland. Vi hade ett hejdundrande kul samtal om egentligen igenting (som vanligt) men ändå om mycket! :) Gött, o jag blev på mycket bra humör! Tack "Stig" (mitt smeknamn på henne) :)


Så nu fick jag lite extra energi till att göra i ordning en riktigt god middag till hjärtat. Har en till två timmar på mig att komma på något gott...o nyttigt o läckert! :) Hmmm har något något recept på det??:)

Himla svårt att hitta på nya saker tycker jag när det gäller mat. Man är fast i gamla hjulspår i bland. Man gör det man kan och vet smakar gott så att inte någon blir besviken. Provade dock en ny grej i går...quornfärs.
Gjorde "köttfärssås" på det och spagetti...Tyckte inte alls om det. Smakade lite gummiaktigt och helt fel konsistens för min smak...På paketet stod det dock"Högt proteinvärde" och "låg fetthalt". Så ni ser, det är inte helt enkelt att laga mat som är nyttig OCH god. Skam den som ger sig, snart dimper det perfekta receptet ner på en fettfattig men god middag. Det är jag säker på. Har ni några förslag är ni varmt välkomna att skriva dem i kommentarer.

Ha en fin och nyttig kväll Sverige!
kram

Kommentarer
Postat av: Gizze

Hej!

Helt enig med dig...Quorn är inte ätbart...(använt det till barn som bara äter vegetariskt) Tror inte det kan va nyttigt med svamp för jämnan...bättre med skogens Guld = Kantareller!



Har varit hos min goa mor två nätter..tog oss en promenad och på turen gick vi förbi ert hus- Så fint ni har gjort !!!

Nästa gång lovar jag att titta in och snika till mig kaffe :)



Här grejas inför helgens Baklucke Loppis...har aldrig varit Loppis människa, men nu ska grejerna Ut!



Ensam hemma...sonen i Norge och fiskar..så här blir tv kväll med levande ljus..brasan är redan tänd!



Ha en fin kväll och hälsa gubben din!

Kram Gizze



_______________________

I have added cool emoticons to this message.

To see them go to http://x.exps.me?cb4b66d2191d159a511f109893978ceb

2011-09-07 @ 18:58:39
URL: http://gizzez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0