Personligt

Musik är det enda språk som inte behöver översättas

Godeftermiddag Sverige, Kristina här!

Äntligen har jag fått hem mitt piano! Vilken lycka!


Lite mörk bld men ändå. Här är pärlan. Kan inte säga hur många timmar jag klinkat på henne i min "ungdom". Haft uppehåll ett bra tag men nu har jag på känn att jag kommer spela lite då och då. Både jag och hjärtat har ju diverse olika instrument, men någon orkester är inte i sikte ;)

Musik kan vara både härligt ochväldigt vemodigt. Härligt med alla känslor och minnen man har till vissa låtar. En bortglömd känsla som kommer tillbaka i samma stund man hör musiken igen. Ett sätt att bli glad och peppad. Vemodigt och sorgset av samma anledning egentligen. Musik kan också få en att minnas sorg eller någon som inte är med oss längre.

Musik är alltså den ultimata spegeln av hur vår själ mår. Om inte så kan man alltid bli mer positiv och glad till favvolåten man har!

Nu ska jag nog prova lite...

Sverige, spela på och ha en underbar Måndagskväll!
kram
:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0