Personligt

Cupcakes

Goddag Sverige, Kristina här!

Håller med Sara i föregående inlägg. Kramar är bra och man mår toppen av det. Ska krama dig nästa gång du kommer hit eller vi kommer till dig. Så länge får du hålla til godo med kramen via sms i går kväll. :)

I dag har det blivit lite bak. Bla lite cupcakes. Hade aldrig gjort det tidigare men det blev rätt bra


Rosa så klart med frosting (glasyr) smak av jordgubb.

Cupcake är egentligen bara en sötare muffins med glasyr. Det finns inga regler för vad glasyren får bestå av. Detaljer i dekorationen görs oftast i sockermassa eller flowerpaste. Eller något kul man kan köpa färdigt på konsum eller Ica. :) En cupcake är en individuell bakelse. Det är också vanligt med en fyllning, t.ex. bär eller vaniljkräm.

Måste erkänna att jag redan provat en. Men det var efter lunchen så långt sköter jag mig. Inga godsaker före maten ;)

Nu ska jag fixa lite tills hjärtat kommer hem. Har bla ensam vårdnad på tvättstugan :)

Ha en fin dag Sverige!
kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0