Personligt

Mat

Goddag Sverige, Kristina här!

Fortfarande förkyld och hostan ligger kvar. Börjar dock att gå åt rätt håll, det friska hållet.
I gårkväll var vi hos goda vänner på middag. Tack för en jättetrevlig kväll M och L! Vi åt en för mig, helt obeprövad maträtt. Tjälknöl. Det är lite likt rostbiff på något vis men är istället älgkött. Detta lagas i ugn under mycket lång tid och även i en saltlag. Tyckte det var jättegott och en fin första upplevelse av maträtten jag så länge undrat över.

Tänkte visa vad min gulliga mamma har virkat. Dessa pryder nu vårt kakfat.




Otroligt söta cupcakes och "dammsugare" eller hur? Tack mamma!

Nu ska jag vila mig i form lite till. Hostmedicin, alvedon och något för halsen. Sedan är man nog på banan igen :)

Ha en bra dag Sverige!
kram
:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0