Personligt

På span!!!

Godkväll, Sara här!!

Ja då har man spanat efter civilpolisen, men nä jag har inte sett dem än. Men nu har jag fått det bekräftat. De vill ha min hjälp.....Eller ja alla vi som bor här ska nu hjälpas åt och hålla reda på buset. Det enda bus jag har sett är att barnen har vattenkrig på gården. Men det verkar vara ett roligt bus. Men fick iallafall en sådan där rolig lapp i lådan idag från styrelsen i bostadsföreningen. Överskriften var HJÄLP. Undra vad de vill ha hjälp med tänkte jag och satt mig ner och läste den ingående. Ja några saker har tydligen hänt. Jag märker som vanligt ingenting fast jag spanar.;-) Men det som har hänt är inbrott i en matkällare (inte mitt hus), försök till inbrott i cykelförråd (inte det heller var mitt hus), urinerat i källargång(usch vad äckligt och inte mitt hus), och åverkan på dörrstängare på brandörr i källaren(inte mitt hus det heller). Sedan skräpas det ner vi återvinningen. Men nu kommer det som har hänt i mitt hus......Någon ställer upp branddörren i källaren. Kändes inte som det värsta problemet. Jag vet varför någon ställer upp den. Och denna någon är många av oss som bor i huset. Lite slarvigt att vi inte stänger den. Men den är i vägen när man har tvättstugan. För att komma från rummet med tvättmaskinerna till torkrummet måste man igenom den dörren. Och den är bökig och åker igen och inte är det en lätt dörr heller. Och man fastnar med korgen man har tvätten i. Därför ställer man upp dörren för att underlätta passagen. Men vi får väl skärpa oss och stänga den. Så är det problemet löst. Hur svårt kan det va????? Okej ibland är det tydligen det....Men skärpning på hus F!!

   


Får fortsätta att spana på buset....

Sverige, ha det toppen så länge!!

Kommentarer
Postat av: Maggan

var försiktig Sara ,buset kanske inte vill bli spanat på eller kanske jag läst för många deckare ??? Kram från Maggan

2011-06-09 @ 10:59:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0