Personligt

Midsommar del 2

Godmorgon Sverige, Kristina här!

Tänkte, som Sara skrev i går, fortsätta berätta om midsommar. Vi har nu kommit till kvällen :)
Vid sjutiden trillade jag och hjärtat in till stugan. Själv hade jag varit hos mamma, moster och hennes man. Hjärtat hade jobbat och kom lite senare till den sittningen. Ätit supergod midsommar mat (som alltid) och en liten bit jordgubbstårta. Nu var det då alltså dags för "kvällspasset"

Väl där möts vi av glada miner. Kristina (saras kompis), Sara, Lars (kusin till Sara och Pehr) samt hans Sambo Anna. Trevligt! Det blev grillspett med fläskfilé, kycklingfilé och grönsaksspett samt klyftpotatis och mangochutney. Mums säger jag bara!! :) Jordgubbstårta självfallet och kaffe lite senare.


Grönsaksspetten ligger på grillen och blir härligt goda


Väntar på att grillen ska bli het!


Svägerskorna :)


Sara och Anna mitt i maten :)


Maten smakade toppen! Bra tillagat tjejer, bra grillat grabbar! :)


Glad midsommar, Skål! :)



Smarrig jordgubbstårta med chokladflingor

Ja som ni ser hade vi det mycket trevligt och midsommar hade inte kunnat bli bättre.
Vi hade en liten diskussion om att det skiljer sig lite från förr. Tänk på att förr skulle man tex hoppa över gärdsgårdar för att plocka blommor...nu är det elstängsel och med det alltså lite farligare än förr. Vid midnatt skulle man också, lättklädd, rulla sig i gräset efter det att daggen kommit. Hmmm...lite farligt det också...tänk så förkyld man hade kunnat bli. Tror nog att jag gillar midsommar i nutid bättre.

Ha en bra dag Sverige!!
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0