Personligt

Högmod går före fall

Godeftermiddag Sverige, Kristina här!

Såg filmen "seven" i gårkväll, handlar ju om de sju dödssynderna. Tänkvärd film faktiskt. Tänkte på ordspråket "Högmod går före fall". Detta ordspråk handlar ju om att ha allt för stor självuppskattning och hävdelse. Den som är högmodig kan lätt råka ut för ett bakslag. Kan också betyda att man utmanar ödet alldeles för mycket. När jag googlade detta visade det sig även vara synd nr1. :) Ja där ser man. Allltid kan man lära sig något av Brad Pitt och filmupplevelser.

Tänk att det regnar idag...passar bra att fixa lite inne då. Har fått en liten förkyldning på halsen så det blir i väldigt lågt tempo i dag. Trots detta så släpade jag mig till spisen ;) Var sååå sugen på färskpotatis. Som av en händelse så hade vi det i kylen. Panerad fisk i tillägg. Mums vad gott det var. Självklart får hjärtat denna mat när han kommer hem efter en hår dag på jobbet. Blir nog säkert något gott till efterrätt också...(om jag orkar) Tur det finns chokladkakor i de lägen man inte har motivation till någon kulinarisk svårgjord efterrätt. :) Kaffe och choklad funkar!!

Ha en fin dag Sverige!!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Albin

bara bra, görs då?:D

2011-06-14 @ 18:10:53
URL: http://nallou.blogg.se/
Postat av: Veronica

Jag kom nog in här via en annan blogg, kommer inte ihåg :/

2011-06-14 @ 18:33:08
URL: http://veronicasadventure.blogg.se/
Postat av: yasmine modell mamma och fru

jaa hehe dennis älskade den verkligen, han kör runt med den inomhus också.

Allt bra med dig?.

Vi ska kika en film nu när Dennis har somnat.

Alla här hälsar tebax.

Kram på dig

2011-06-14 @ 20:59:42
URL: http://yasminegill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0