Personligt

Jag skiter i det, jag går snart i pension.....iallafall om c:a 30år.....!

Hejsan, Sara här!

Ja då sitter man framför datorn efter en bra torsdag. Kikar lite på tv och funderar på framtiden. Appropå framtiden så ringde de från banken häromdagen och tyckte jag skulle komma dit på möte. Detta möte skulle handla om min pension. Men ett sådant möte var det inte längesedan jag var på. Dock var det genom mitt försäkringsbolag. Det känns väldigt avlägset att kolla upp min pension. Det är ju nästan lika många år kvar att jobba som jag har levat. Måste man ha så bråttom och tänka på den redan nu??? Men, men jag tog mitt oranga kuvert och gick dit. Tänkte att det kan ju vara bra att få lite koll, fast det är hur många år kvar att jobba. Kan ju inte säga som en kollega på jobbet säger. Hon har dock sagt det i minst 5år och går i pension nu till sommaren. Men hennes uttyck är:  "jag skiter i det, jag går snart i pension."  Får nog jobba några år till innan jag kan ta över det uttrycket. Men iallafall så kom jag dit och en kvinna tog i mot mig och vi satt och småprata om mina försäkringar m.m. Så skulle hon räkna ut vad jag skulle få leva på när jag blir 65år och vill kanske sluta jobba. (om jag inte redan har slutat) Hon räknade och räknade och räknade. Plötsligt så tittar hon på mig och säger. "Du har inte funderat på en rik karl?" Vad svarar man på det??? Jo, men visst det har jag ju. Beställde honom på postorder för en vecka sedan och kommer nästa vecka. NÄ, det blev inte mitt svar. Utan bara är det så illa...... Såg mig själv sitta med rollatorn och käka nudlar eller makaroner med ketchup. Lyxvarianten blir med lite ost på. Det är ju som när jag var 20, fast nu med rollator. Men när jag satt där i mina tankar om nudlar och makaroner i lyxvarianten kom jag på mitt pensionssparande. Då blev det nya uträkningar vi fick göra och det blev positivare. Så det gäller tydligen att tänka långsiktigt, och då pratar vi c:a 30 år. Men, men tur jag gick på mötet så jag vet att jag får en hyfsad pension ifall jag inte finner den rika karln.;-)



Så Sverige, glöm inte kolla upp er pension..........så vi sedan kan säga, jag skiter i det, jag går snart i pension..... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0