Personligt

Nattarbete förvirrar!!

Godmorgon, godkväll eller nåt?? Sara här!!

Ja, som översrkiften talar om så är detta med att jobba natt förvirrad. Har gjort några nätter och har några kvar att göra. Men dygnsrytmen är ur fas. Så nu har man inte koll på varken tid eller dag. Sofia ringde mig tidigare idag och jag svarade käckt "och du är uppe med tuppen". Skulle kanske ha tittat på klockan. Klockan närmade sig halv tolv. Jisses, när hann den bli det. Fick genast gå upp. Igår var jag helt övertygad att det var lördag. Hade ju sett på melodifestivalen så det stämde ju. Var dock reprisen. Var även och köpte massvis med lördagsgodis. Dock tyckte jag det var konstigt att inga andra gjorde det. Men lade inte så mycke tanke i det utan handlade mitt och var nöjd. Ja, det är som sagt förvirrande.....

Sedan är ju detta när man ska äta vad. När jag har jobbat natt så går jag och lägger mig vid halv åtta på morgonen. Vaknar till liv vid  tre tiden på em. Ska jag då äta frukost eller middag????? Och när vi äter vår medhavda matsäck under natten. Är det middag, kvällsmat eller vad????? Superkonstigt blir det och det säger magen med. Men är det någon av mina kollegor som läser detta, så skulle jag vilja ha smörgåstårta nästa gång jag jobbar natt. Det har jag varit sugen på de nätter jag har gjort. Låter lite konstigt , men så är det. Jag kommer på torsdag kväll, så ni vet. En god kaka går också bra, men helst smörgåstårta.;-)  

Nä, man skulle vara en skalman och följa mat och sovklockan. Så blir det inte så fövirrande och kroppen får sin vila när den ska. Och även mat när den ska. Nu är det lite hur som helst.......!!!
                         

Sverige, ha en toppendag eller natt beroende på vad eran dygnsrytm är nu.......



   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0