Personligt

Det är alldeles för mycket sport inom idrotten.....!

Godkväll, Sara här!!!

Okej, jag ska erkänna att det inte bara var från jobb och blogg jag hade tagit semester. Det var även gymmet....
Men nu har jag varit där två gånger denna vecka. Idag kom instruktören fram och sa att det var då längesedan hon hade sett mig. Jisses tänkte jag, hur ska jag komma ur detta på ett snyggt sätt. Men kruxade mig igenom med att jag hade tagit lite semester. Sa inte att det var många veckor. Utan en liten semester..... Men hon var schysst och sa att det är ju bra att vila kroppen med. Och genast hållde jag med om detta, för hon körde verkligen skiten ur mig på många pass i våras. Men hann inte säga att jag har tränat lite på semstern. Och lite är bättre än inget. Idag läste jag i tidningen att tränar man en gång i veckan är det ju 100% mer än att man inte tränar nåt. Och det är ungefär det jag har gjort på semestern. Satsat på 100%...... Men nu mot nya mål.



Hittat några roliga och tänkvärda citat.....

"Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken."

"Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre."

"För en generation sedan behövde människor vila efter avslutad arbetsdag. Nu behöver de motion."

"Motion är bara strunt. Är du frisk behöver du den inte och är du sjuk bör du undvika den."

"Vägen till startplatsen är den längsta."

och avslutar med

"I livets lopp finns det inget målsnöre. De snören vi passerar är starten till ett nytt lopp."





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0