Personligt

Val!

Goddag, Sara här!

Jag antar att ni inte har missat att det är val i år. Jag erkänner, jag har ingen aning om vad jag ska välja i år. Har gjort några tester på datorn som snällt talar om vilket parti som bäst passar till mina synpunkter. Men vad hjälper det när man testar flera olika. Alla dessa tester får olika utslag. Alla partier har nåt vettigt att säga och samtidigt har de nåt jag inte tycker är vettigt. Får väl gå på känslan eller nåt? Något parti kommer det att bli. För rösta kommer jag att göra.

Ja det är många val man gör genom livet. När jag började högstadiet så skulle man välja särskild eller allmän matte och engelska. Redan där fick man bestämma hur bra man själv tyckte man var dessa ämnen. Välja tillvalsämne skulle man göra med. Man hade lite att välja på som tyska, franska, teknik, bild och form och att klara sig själv. Jag valde det sista som tillvalsämne. Det är inte alla som har betyg i "att klara sig själv". Men det har jag.....(vilket namn på ett ämne)  

När man sedan blir äldre och förhoppningsvis klokare gör man större val. Med jobb, karriär, familj, boende osv.... 
Sedan finns det mindre val man gör här i livet. Vad man ska äta till middag, om man ska städa eller åka och shoppa m.m. Man gör ständigt nya val varje dag här i livet. Och sedan är det lite spännande att se vart det leder till. Vissa val är mindre bra och andra bättre. Endel av valen man gör förändrar ens liv och ibland får man ändra på sitt val för att det inte blev som man tänkt sig.
Visst är det spännande med nya val?????

Sedan får vi inte glömma att val även är ett djur.;-)


Sverige, gör era val och se vad som händer!  

    

Kommentarer
Postat av: Kristina

Bra val att skriva om val. Jag ska också rösta har redan bestämt val. Har även gjort andra val idag. . .du-vet-vad nöjd med det valet också hi hi hörs i kväll

2010-09-08 @ 18:01:58
URL: http://hurtankervi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0