Personligt

Status i dag?

Goddag, Kristina här!

Var ett tag sedan jag skrev men tycker Sara gjort ett fantasktisk jobb och hållit bloggen rullande! Har haft fullt upp men idag ska jag verkligen bara slappa och ta det lugnt göra sånt jag inte hinner annars, kanske ta ett bad, göra god middag till mig och min man i kväll, se på repriser på tv, bara slappa i soffan med en liten modetidning kanske. I allafall inte något allt för fysiskt ska bli gjort! Min älskade man är så duktig och målar vår helt nya klädkammare, det blir väldigt fräscht och lite citychic. Men det är inte konstigt det blir bra, allt han gör görs med precision och till hundra procent. Han är så duktig! 



Status idag? Ja det är det nya som jag och Sara har börjat med. Eftersom vi hörs minst tre gånger om dagen i genomsnitt på telefon, så måste vi ju komma på lite nya saker. Viktigt att utvecklas! Sms som börjar med Status idag?, det man menar då är: Allt bra? Vad gör du? Om du inte jobbar eller är upptagen med annat ring! Lika glad som jag är för min underbara man, lika glad är jag för min underbara svägerska. Vi har redan hunnit med att prata med varandra två ggr i dag och det blir troligtvis en tredje innan Sara börjar jobba! Samma humor, samma värderingar, samma glada och positva inställning till livet och framförallt att ha roligt i livet! Självklart ska man stressa och uträtta saker i vardagen för att komma någonstans men det är vilktigt att kunna varva ned och se det roliga i allt. Iallfalll det positiva. Ja du Sara vi hörs säkert efter du har slutat i kväll med. Ring du när du kommer hem. Vi är vakna! Lägger oss inte tidigt i denna familj, har nog minst tre filmer som ska avklaras i kväll. Samt lite god middag! Träna och vara nyttiga får vi vara en annan dag, nu är det ju lördag!!!

Så lite som detta kan göra en rottnerosresa lite lite roligare...Ser ni likheten?



Du är jättefin på denna bild gumman, var bara tvungen att ta med den! Sorry hihi

 

Pehr sliter och släpar med målningen. Ska nog gå dit och höra om han vill ha hjälp eller iallafall lite att dricka. Har inget emot att hjälpa till trots min lediga dag. Tycker att allt man förväntar sig från någon annan ska man vara beredd att kunna göra själv!

Så önskar jag er Sverige en god lördag och ta hand om varann!

Kommentarer
Postat av: Gizze

Låter som ni har det bra tillsammans! Glad för er...

Kul med eget hus nu!



Så underbart väder vi har haft i helgen också....jag har varit ute mest hela tiden, promenerat och suttit o njutit av solen!



Ha en fin ny vecka !

Kram Gizze

2010-09-05 @ 22:25:34
URL: http://gizzez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0