Personligt

Sjuk förr och nu!

Godkväll, Sara med S här!

Ni tittar väl på "lite sällskap" på tv. Om inte är det dags att slå på tvn ikväll kl 22 på femman. Ja då har jag gjort lite reklam. Som Kristina skrev i tidigare inlägg har jag varit lite förkyld. Mest jobbigt med hostan och den sitter kvar. Den vill hänga med ett tag till. Men det är sådana tider så det är bara att gilla läget. 

Det är lite skillnad på att vara sjuk idag, än när man var liten. Nu är det inte tråkigt att vara sjuk. Finns massvis man kan fördriva tiden med när man har lite ork. Titta på tv, man har några fler kanaler att titta på. Dvd har man och nån film kan man alltid ligga i soffan och sova till. Sedan har man dator som man lätt kan fördriva tiden framför. Man har full koll på vad som händer där via facebook, msn m.m. Så man missar inte nåt bara för att man ligger hemma och är sjuk. Var inte så när man var liten. Då var det två kanaler att välja på, dock visade de inget bra på dagen, video eller dvd hade vi inte. Och dator, vad var det?? Det kanske är bättre att ha tråkigt när man är sjuk? Undra om det finns nån undersökning på om man blir fortare frisk när man har tråkigt? Man kanske får mer längtan att få komma igång och jobba. Den känslan infinner sig inte hos mig idag..... men jag har inte haft jätte tråkigt heller när jag legat hemma. Men i morgon är det dags att göra samhället en tjänst och jobba. 

Får passa på att gratulera pappa idag. Hoppas du haft en toppendag!

Sverige, ha en bra kväll!
  

 

Kommentarer
Postat av: Maggan

Roligt att se att du är på g igen Sara ! Kram !

2010-10-05 @ 11:18:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0