Personligt

Vecka 42 år 2010, värd att minnas!!

Godkväll, Sara här!

Nu var det ett tag sedan jag skrev här. Men Kristina har varit flitigare. Och det är ju toppen. Själv har jag upplevt en underbar vecka. Vecka 42, år 2010 är värd att minnas. Vad har hänt här då??
Jag har bytt arbetsplats. Jag fick ett erbjudande att få komma tillbaka till mitt gamla jobb. Var inte sen med att tacka ja till detta. Och detta beslut känns bra. Så nu har jag varit där en vecka och det har varit lite man skulle sätta sig in i. Men jag är på gång. Ge mig några veckor till, så är det som jag inte har varit borta därifrån. Har ändå gått över ett år sedan som jag blev omplacerad pga neddragningar. Men nu är jag åter på brottsplatsen och det var med ett varmt mottagande jag kom dit. Super kul. 

I helgen var det dop för lilla Elvira. Och tillsammans med Maria så ska vi vara denna lilla tjejs faddrar. Är en ära att få vara detta. Och det ska bli spännande att följa Elvira i hennes liv. Var ett mysigt dop med ett försök till bibeltextläsning från min sida (hoppade över några ord, men ingen som märkte det) och Marias bön, vackra psalmer, barnens insats med att hälla i vattnet i dopfunten, och själva höjdpunkten när Elvira fick lite vatten på huvudet. Allt gick utmärkt. Sedan en mysig stund i församlingshemmet med hemmagjord smörgåstårta och andra godasker. En trevlig afton.    
  
                          
                         Här poserar vi inför kameran. (Moster Jessica som är fotograf.)

Ja, det var lite som har hänt här i denna del av Sverige vecka 42.

Sverige, hoppas ni också hade en bra vecka som varit. 

Kommentarer
Postat av: Kristina

Vad gulliga ni är på bilden! Puss kram

2010-10-26 @ 23:09:43
URL: http://hurtankervi.blogg.se/
Postat av: Maggan

Bättre fadder kunde inte Elvira få ! Vilken fin bild . Jag gläds åt att du fått tillbaka ditt gamla jobb !Kram Bonusmormor

2010-10-27 @ 10:35:32
Postat av: Gizze

Åh vilken fin bild på dig...och den lilla förstås :)

Kul med Ny-gammalt jobb...har också gjort så en vända, va skönt.....

Nu blir här lugnt...har halvtidsredovisning på kursen i morgon...inte nåt ja ser fram mot...puuuh ..försöker andas...



Ha det gott



Kram Gizze

2010-10-27 @ 22:08:37
URL: http://gizzez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0