Personligt

Passar verkligen ketchup till pannkaka?

Godafton, Kristina här!

I dag vart det ganska lugnt när jag kom hem. Min duktiga man har varit och släckt en stor brand här i byn hela morgonen och dagen. Stolt över att han är brandman och ser till att folk räddas allt som oftast. Tur att räddningstjänst finns och att de är så duktiga som de är! Bra där älskling! Såg honom precis på de lokala nyheterna! Då blir man extra stolt!!
http://svtplay.se/v/2181863/brand_i_valberg här kan man gå in om man vill se ett litet klipp.

Se hela bilden







Eftermiddagen startade med att jag faktiskt lagade mat. Det blev klyftpotatis, stekt lax och god stark sås med mycket vitlök och red thai curry! Tycker det är roligt att laga mat och det blr oftast väldigt gott, men det är sällan jag hinner/orkar. Jag säger som en fantastisk karriärskvinna sa en gång i tiden -"De som driver reatauranger, säljer snabbmat/färdigrätter ska också leva!" Jag tolkar detta som att man faktiskt gör samhället en tjänst när man faktiskt handlar. Tänk alla stackars lunchrestauranger som annars skulle få stänga, tänk på företaget Findus (många skulle bli arbetslösa och ingen köpte halvfabrikat, Knorr liksaså! Nej man få göra samhället en tjänst och handla tycker jag. Någon har ju ändå gjort sig besväret att göra det! Det är värt mycket det! Men Felix-reklamen har faktiskt fel, Ketchup passar inte till pannkaka!! hihi
 

Så i kväll blir det lite köpt godis till lite roliga program samt kaffe. Har fått ett nytt favvo kaffe Zoegas Mezzo! Vilket gott kaffe! Skulle tro att både jag och mannen min somnar gott i soffan redan efter någon timma. Hård dag, då är det extra gott att softa och bara mysa! Är stolt att jag presterade det jag ville i dag, trots en trög start men i morgon är det ny dag, nya utmaningar men framför allt FREDAG!!
Se hela bilden

Ha en riktigt god kväll Sverige! Handla med gott samvete!

       


Kommentarer
Postat av: Gizze

Hej



Ja heja alla brandmän....tur de finns =)

Synd med skolan, massa minnen för många kan ja tro, själv blir jag alltid ledsen när gamla hus ska rivas eller på annat sätt försvinner...



Gott med mys, likadant här idag...både chips & smågodis till brasan & tända ljus=)



Åt också Lax idag! Älskar det...jag sponsrar inte många snabbmats företag, tur vi är olika...



Ha en fin kväll & trevlig helg. Kram Gizze

2010-10-07 @ 21:06:21
URL: http://gizzez.blogg.se/
Postat av: errke

hej hitta denna bloggen när ja surfa runt på facebook=) skoj att se fina bröllopsbilder där=) hur är allt me dej nu för tiden=)? / erika .. errke från näset=)

2010-10-08 @ 16:20:38
URL: http://puppielove.blogg.se/
Postat av: Svar till errke från kristina

Hej! Kul att du kikat in. Jo tack det är bara fint. Nygift ja:)

hur är allt med dig? Har jag dig på facebook? lägg gärna till mig annars.

ha det bra kram

2010-10-10 @ 13:48:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0