Personligt

Zumba!

God förmiddag, Sara här!

Ja ,igår hände det. Jag var på mitt första zumba pass. Det är ju nu trendigt att gå på detta och jag tänkte inte vara sämre. Ni som inte har full koll på vad detta är, så är det ett dansinspirerat workoutpass. Musiken är svängig och dansstilen är hämtad från latinamerika. Grundaren till Zumban är från Colombia och heter Beto Perez.
Han körde ett pass av en ren slump i USA när han egentligen skulle ha areobics pass. Han hade då glömt musiken och hämtade snabbt en skiva från bilen. Den innehöll latinamrikansk musik. Med lite improvisation på det passet skapades det då träningsformen ZUMBA. Tur han inte hade min skivsamling från bilen. För då hade det blivit blandat med Sara. (Ni som har varit med och lyssnat förstår vad jag menar.)
 
Berättade på jobbet att jag skulle på detta pass. Vet inte hur jag tänkte där, men helt plötsligt skulle tekniken tränas in. Svänga på höfterna i åttor och skaka loss. Så där stod vi i köket och svängde höfterna i åttor och skaka. Kände mig lite som när killen i "can't by me love" dansade myrsloksdansen. Så jag hoppas verkligen ingen såg oss. Annars får vi bjuda på den showen. Men jag tackar Amanda och Annika för den privata lektionen. Jag behövde den verkligen. För när det var dags för att genomföra detta pass, så var givetvis instruktören sjuk. Fick en inhoppare som inte hade kört zumba på ett tag. Så hon hade fullt upp med att komma ihåg passet. Micken var trasig, så hur man skulle göra fick vi ingen instruktion på. Utan det vara bara att hänga med på vad hon gjorde. Helt lätt var det inte. Vissa saker gick väldigt snabbt. Men jag svängde mina höfter åt alla håll. Åttorna blev det ibland. Svängde lite med armarna och skaka kropp, så som en stel svensk gör. Tyckte det var lite roligt, men tror det blir roligare när man har gått några gånger och fått in lite mer steg och teknik. Men vi som var där, vi kämpade tappert.

                        
                          
Sverige, våga testa zumba. Jag vågade!!!

Kommentarer
Postat av: Maggan

Blir det uppvisning på lördag ??? Kram Maggan

2010-11-19 @ 09:51:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0