Personligt

Rattmuff!!!

Godkväll, Sara här!

Då var det söndag och veckan närmar sig sitt slut. Sista timmarna ska avslutas framför tvn. Veckan som har varit har också varit spännande. All snö som lyckades komma var spännande i sig. Jag förstår inte att vi aldrig är förbereda på detta och Sverige alltid lyckas lamslås för lite snö. Själv hade jag givetvis glömt lägga en spade i bilen. Man måste skotta sin egna parkering här. Men men jag sparkade bort det värsta och det fick vara bra med det. I Uddevalla hade det varit bilköer pga att lastbilarna inte orkade upp för backarna. De stackarna hade stått i åtta timmar. Inte undra på att de gick ut på radion och talade om att man skulle se till att ha varma kläder, tanken full, vinterdäck, spade och allt vad de nu sa. Men Kristina(kompis) hon har då gått ett steg längre. Hon har satt på en rosa rattmuff. En fluffig sak. Hon var nöjd för den var varm att hålla i. Men nä det vill jag inte ha i min bil. Skulle jag bli tvingad till detta skulle det vara en som det står höger och vänster på. Och helst två färgad. Som röd och grön. Precis som med de cykelhandtagen man hade på cykeln när man var barn. Så man visste vilken sida man skulle cykla på. Nu skulle jag inte ha det för den sakens skull. För jag vet vilken sida jag ska köra på. Hade ju varit en trafikfara annars. Men det är så svårt när någon säger att du ska in till vänster nästa korsning. Man måste ju tänka till vilken sida som är vänster...... Ett litet ilandsproblem om man ska ha rattmuff eller inte. Men tror jag säger nej till detta.

                                                           
Olika varianter på rattmuff. Finns många sorter tydligen.

Sverige, Grattis alla pappor på farsdag och ett extra grattis till pappa Bengt.




Kommentarer
Postat av: Gizze

Vore nog skönt med rattmuff, men har aldrig haft nån =)

Veckan här har varit bra....helgen underbar...

I morgon vecka 2 i Ekonomi...fattar inte allt men liiite...hihi, och det är klart bättre än inget =)



Hoppas du ni....Alla får en härlig vecka....



Kraam Gizze

2010-11-14 @ 19:30:21
URL: http://gizzez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0