Personligt

Bakdag!

God eftermiddag, Sara här!

Börjar med att önska er läsare en trevlig pingst. Även jag är ledig denna helg. Min långlediga helg, så jag har varit ledig idag med. Helt underbart. Min tanke var att kunna njuta av solen, men vädergudarna ville annat. Idag har det varit gråväder, men ganska så varmt. Vad hittar man på då? Ja, med inspiration från en mattidning som jag fick som prenumeration i julklapp och från gizzez blogg.( Ni som inte sett den kolla in på gizzez.blogg.se.) Så blev det bakdag. Hittade ett kakrecept i tidningen som heter sandwichkaka med nutella. Dessa gjorde jag ett försök på och så här blev reslutatet.


Blev även chokladbollar, negerbollar, flyktingkula, etisk bulle eller vad ni nu kallar dem. (Kärt barn har många namn.) Men goda att äta och enkla att göra är de.... 
    Och andra bullar blev det med.     

Så nu väntar jag in solen, så man kan ta en fika på balkongen eller på stranden. 

Sverige, ha en trevlig pingst! 




Kommentarer
Postat av: Maggan

Imponerad ! Kanske lite chockad men sugen på att komma ner och fika! Kram Maggan

2010-05-23 @ 11:06:04
Postat av: Gizze

Hej Sara....



Åh vad du har varit aktiv då....mumsiga kakorna såg ut! Och negerbollarna, såna kan man äta varje dag haha...bullar med för den delen;)



Hoppas du fick en fin helg! Här har varit fixande, inte jag som fixat, utan goda tjejer som kommit & målat sonens rum! Snart klart...trist för honom att bo i vardagsrummet ....

Har haft besök av min mor och haft lilla Skruttan här också! Vi har grillat och tagit promenader!

Men nu bråkar min rygg, det är ingen höjdare...men men ska försöka komma ut på en promenad idag ändå!



Hoppas veckan blir bra både för dig Sara ..och dig Kristina!



Kram Gizze

2010-05-24 @ 08:07:11
URL: http://gizzez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0