Personligt

Hej Sverige!

Goddag, Kristina här!

I dag är det jag kristihimmelsfärdfärdsdag. Vad gör man då? Jo man är ofta ledig från jobb och skola (om man inte jobbar förstås) tar det nog lugnt och njuter av livet kanske? Nja jag vet inte. Själv pluggar jag och försöker komma i kapp. Känner mig megastressad på alla möjliga sätt.

Jag och en väninna har bestämt oss för att börja träna förresten. Hmmm ja, jag berättade detta för Sara. Efter ca 10 min kunde man prata normalt med henne igen. Hon skrattade väldigt mycket men önskade oss lycka till! Hon känner oss båda så skrattet var nog befogat. Hursomhelst så var vi och kollade på ett gym i går. Det var äckligt där så det blir inte det. Får se när vi kikar runt efter gym nästa gång. Kanske till veckan? Ska iallafall bli skönt att börja träna. Ser fram emot det.

Enligt dem som vet så är kristihimmelsfärdsdagen en kyrklig högtidsdag först och främst. Den är också en helgdag i svenska almanackan. Infaller 39 dagar efter påskdagen. Det vill säga det är den 40e dagen. Den firas till minne av dagen då Jesus, enligt bibeln, lämnade jorden och fördes upp till himlen. Denna dags färg är även vit. Det är också vanligt att man läser något ur lukasevangeliet. Då vet vi!

Annat som händer under slutet av veckan/helgen: Sara har namnsdag på lördag, glöm inte det...Sofia.
                                                                  : vi ska även fira svärmor och svärfar på söndag
                                                                  :om jag inte missminner mig så fyller även Sandra år
                                                                  : jag och min väninna ska leta gym, samt fika en massa gånger :)
Ha en fin dag Sverige och var rädda om varandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0