Personligt

Cruising!

Godkväll, Sara här!

Är nyss hemkommen från jobbet. Det tog dubbelt så lång tid att ta sig hem denna kväll. Är cruising i Trollhättan och det var kaos i trafiken. Det gick fortare att gå om man skulle ta sig fram. Men där hamnade jag med min renault. Kan säga att jag såg ingen mer renault. Kände mig lite fel placerad.

Det var raggarbil som gällde i olika modeller och kvalitet. En bil höll ihop dörrarna med klickgolv. Inte så snyggt. Några körde inte sina bilar. Bilarna hade gett upp så det var några som tillbringade att skjuva bil. Såg inte allt för kul ut. Sedan var det en och annan som var ute med sina corvetter. Polisen kan inte ha det lätt ikväll. Ikväll gäller inte detta med att sitta i bilen med säkerhetsbältet. Polisen får vara glada om de sitter i bilen. De satt på taket, bagaget eller där plats fanns i bilarna. Ja det var väl kanske tur att trafiken nästan stod still.

Jag är tacksam över att natten som löste av mig släppte oss direkt. De visste att vi inte skulle komma hem så smidigt denna kväll. I morgon när jag åker tillbaks till jobbet antar jag det är bilarna som sopar gatorna som har egen cruising.

Sverige, kör försiktigt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0