Personligt

Vårtecken!


God eftermiddag, Sara här!

Äntligen har solen börjat visat sig. Vi har gått in i en vårmånad. Superskönt tycker jag. Sitter och funderar på vad som är vårtecken. Enligt smhi är det meterologisk vår när dygnsmedeltemperaturen är stigande och är över noll grader i minst sju dagar, förutsatt att det inträffar efter den 15 februari. Detta gäller dock endast i Sverige som ett vårtecken. Andra vårtecken som är typiska är ju att fåglarna kvittrar, snön smälter och det är ljusare på dagarna. Mindre trevliga vårtecken är de som är pollenalergiker. De har det lite jobbigt under denna tid. Tur man inte är det....

Ett vårtecken för min del är när man får fylla i vilken semesterperiod man ska ha till sommaren. De listorna brukar komma upp i mars månad. Och när man tittar på tv så kan man välja om man ska se på vinter eller sommarsport. Ett populärt vårtecken i mina ögon är när man ser bilen som sopar gatorna från allt grus. Då kommer snart alla som ska ut på sina inlines att visa sig och alla andra aktiviteter som kräver en grusfri gata. Ja det blir helt enkelt mer liv utomhus. Alla går ut ur sina iden, som björnarna.

Vad har ni för några vårtecken som ni gillar???

Sverige, vi ses i vårsolen!!!



Kommentarer
Postat av: Gizze

Hej Sara (och Kristina)



Ja visst är det härligt med Solen!!!



Har tagit långa promenader i solskenet, is snö och vatten pölar överallt, men också, Asfalt!!!

Det gillar jag..man börjar få lite fart emellanåt på promenaderna,det är Vårtecken det;))



Jag är pollenallergiker, kan vara jobbigt,men har sedan ett antal år bra mediciner, så våren är såå Välkommen!

Håller med om att det är vår när de sopar gatorna, men det lär väl dröja i år med all snö hihi...



Nu ska jag iväg på en trevlig stund hos en väninna, sen besök hos läkaren, hoppas det är någon som har lust att rota lite i min skalle...

Sen blir det snabb lunch och barn hela eftermiddagen;))



Ha en fin vecka båda två!



Kram Gizze

2010-03-15 @ 08:00:40
URL: http://gizzez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0