Personligt

Kväll i vårt avlånga land!

Godkväll, Kristina här!

Kvällen! Ja det är det verkligen. Hunit med en hel del i dag och det är jag glad för. Har hunnit med ett längre samtal med Sara nu på kvällskvisten också. Alltid lika trevligt. Det är lite av en rutin. Prata igenom dagen och såvidare. Mycket trevligt!

I skrivande stund sitter jag och älsklingen och ser på Navy CSI. Gillade inte det programmet från början men börjar gilla det mer och mer.

Hittade en bit ur en dikt som just handlar om kvällen. Tyckte den var fin.

Det är vackrast när det skymmer

Det är vackrast när det skymmer.
All den kärlek himlen rymmer
ligger samlad i ett dunkelt ljus
över jorden,
över markens hus.
 

Hittade även en liten dikt som är sagd och skriven av ett barn tror jag.

Om du var en blomma och jag var en ko
skulle jag äta upp dig , för du är så go                                    
 

Gulligt skrivet inte sant? Ibland behöver verkligen inte en dikt vara så komplicerad. Det kan ge en känsla och en tanke ändå.

Sov gott Sverige!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0