Personligt

Katter är inte som människor

Godkväll, Kristina här!

Bloggar i dag från svärmors dator! En mycket snabb dator faktiskt. =)

Har tyvärr inte hunnit skriva mycket idag. Har haft fullt upp med i stort sett allt. Kom dock att tänka på något när jag satt hos veterinären, med Annas katt. Djur är så helt fantastiska på många sätt. För det första så är de så glada om någon bryr sig om dem. Precis som en människa. De vill ha mat och värme samt aktiviteter. Precis som en människa. Det som skiljer djur åt, iallafall de jag såg idag, är att de har viljan och instinkten att våga vara annorlunda. Detta är jag så faschinerad över. De vågar vara sig själva. De behöver inte bara för att en hund tuggar på ett ben, tugga de också. De gör som de vill och är sitt alldeles unika jag.

Tänk om alla vågade vara unika. Då kanske världens skulle gå framåt lite fortare. Det är ju ofta de som vågar vara unika, de som orkar stå emot folks åsikter, de som trotsar vad alla andra gör, som slutligen gör allt mycket bättre och utvecklar världen.

Så mitt råd till er i afton, var er själva och låt världen gå framåt, inte bakåt! Denna bild är till dig Sebastian ( Annas katt ) krya på dig!


Kommentarer
Postat av: Gizze

Åh ...hälsa svärmor...och svärfar ;))



Jaa tänk om alla kunde vara sig själva och Stå för det...så ofta i livet jag mött människor som säger vad de tycker och vad de vill...i små grupper-men när saker ska upp till ytan - då tiger de...usch- det är för sorgligt. De törs inte vara sig själva tyvärr...De flesta vill va en i mängden och slippa synas-men hur kul kan det vara???



Nu blir här natt..kudden ska kramas igen!



Ha en bra fredag - Kram Gizze

2010-03-11 @ 22:55:01
URL: http://gizzez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0