Personligt

Goddagens!

Goddag, Kristina här!

I dag börjar en ny delkurs. Spännande. Hade tänkt höra med min lärare om vi kunde lägga upp det lite annorlunda från det han tänker. Hinner inte med 4 inlämningar i grupp denna vecka. Nej denna vecka ska vara romantisk och lugn. Hmmm...fast det är en del kvar att fixa med. Är det förresten någon av er som är tveksamma på hur man tar sig till kyrkan så går det bra att maila till mig. Jag skickar då en vägbeskrivning. [email protected] Förmodligen åker många på samma gång så tror inte att det ska vara någon fara. Ni får naturligtvis höra av er om det är något annat ni funderat över också. Ska svara så gott jag kan.

I dag ska även kläder hämtas och det allra sista köpas in. (tror jag har sagt det många ggr nu) men det är alltid något man kommer på. Tänkte även göra en liten överraskning till älsklingen i kväll...hmmm nu kan jag inte säga mer...som sagt han läser ju bloggen men är förhoppningsvis strängt upptagen med annat i dag.

Tänkte på det vi pratat om under veckan Sara. Kom då över en sida som var jättebra på nätet. det handlar om positivt tänkande... Så här kommer lite tänkvärda citat:


"älska vad du måste göra (du måste ändå göra det)

" man måste lära sig spelets regler, sedan måste man spela bättre än alla andra"

"En positiv attityd kanske inte löser alla dina problem, men den kommer irritera tillräckligt många människor för att göra det mödan värt"

"Människan är inget annat än summan av sina tankar. Det han tänker det blir han."

"En pessimist ser svårigheterna i varje möjlighet; en optimist ser möjligheten
i varje svårighet."

Och viktigas av allt...
"När det är tuffa tider, och allt går emot dig, och det känns som om du inte kan hålla ut en minut till, ge inte upp, för det är just vid den tidpunkten allt kan vända."

Hoppas att detta kan hjälpa alla som just nu vill och behöver lite positivt tänk!

Ha en bra dag Sverige!




Kommentarer
Postat av: Gizze

Tänkvärda ord!



Men...nu hinner du inte blogga...du ska ju mysa också;)) mellan allt skoljobb.....



Andas lugnt!



Kram Gizze

2010-03-22 @ 18:10:57
URL: http://gizzez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0