Personligt

Stranden!

God kväll, Sara här!

Vilket underbart väder vi har fått. Detta utnyttjade jag idag. Direkt efter jobbet (som det nu bara är nio arbetsdagar kvar och en matlåda till semestern) åkte jag ut till havet. Solade och badade. Vattnet var svalkande. Idag kunde man ta några simtag när man väl kom i. En hurtig gammal farbror tyckte det var mycket varmare än förra veckan. Lite kul att ligga och titta på alla runt omkring på stranden. Vissa har med sig halva hemmet dit. Det är luftmadrasser, solstolar, fikakorg, parasoll, radio m.m. Ser ut som de ska stanna en vecka. Men det som faccinerar mig är att man har sådan tillit till varandra. Man lämnar allt på stranden när man ska bada och hoppas på att ingen ska besöka ens revir. Man har ju ändå nycklar till bilen, mobil och kanske plånboken. Väldigt lätt för tjuven att hamstra. Finns säkert nån tjuv som har utnyttjat detta tillfälle. Men samverkan på stranden verkar fungera bra idag. Fick med mig allt hem.

Men visst är det gott att ligga på stranden och bara slappa. Fika gott och ta ett svalkande bad när det blir för svettigt. Det är sommar det.

Sverige, glöm inte att smörja er om ni ska ut i solen.....


 


Kommentarer
Postat av: Gizze

Hej!



Skönt för dig att snart få semester!

Ja vädret har varit helt underbart! Igår 31grader!

Idag lite regn och 20 grader...men skönt ändå-men en dag räcker...I morgon vill jag ha Sol igen ;-D



Ha det gott!



Kram Gizze

2010-07-04 @ 16:18:14
URL: http://gizzez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0