Personligt

Snökaos!!

God kväll, Sara här!

Får börja att gratulera mamma på sin stora dag. Hoppas det blir en toppendag.

Själv har jag jobbat. Och ni som bor i västra sverige vet hur mycket snö som kommit ner. Det kan inte nån ha missat. Själv mötte jag tidningsbudet i morse. Han kom med tidningarna i pulka. Tidningen hann jag inte läsa. Det hade nog varit smart. Dagens rubrik var STANNA HEMMA! Hade jag läst tidningen hade jag genast gjort detta. Men jag pulsade godtroget ut till min bil. Och jag trodde jag kunde lita på min terrängbil. Får inse att det inte är en terrängbil. Jag hade kört 10 meter på tio minuter. Fick då sladda tillbaka min bil som givetvis fastnade halvägs in på min parkeringsplats. Lämnade bilen där. Fick då se en granne jag aldrig har sett förrut. Var lite fräck och frågade vart han skulle. Han skulle inte åt mitt håll, men jag frågade ändå om han ville köra mig till jobbet.
Han var då snäll och ställde upp på detta. Det var då tanken kom när jag satt i hans bil, att jag känner ju inte karln. Är han pålitlig och kör mig dit jag frågat om? Ingen vet heller att jag är ute och åker med denna karl kl 7 på morgonen. Men, men han körde mig snällt dit jag ville. Vi hade ett litet bilstopp på 45:an där han skulle ut och skrapa rutan. Det frös is på rutan så han såg inget. Kom till jobbet lite i chock. Vad hade jag gjort? Liftat?? Man har ju hört att man inte får följa med okända människor. Ja,ja det var en krissituation. Ville inte gå 6km i detta väder och bussarna var intällda.

Men nu har jag skottat min parkering och fått loss min bil. Och det var en trevlig grannsämja. Var många trevliga grannar jag pratade med och vi hjälptes åt att få bilarna dit de skulle.
Hoppas det inte blir dessa problem i morgon.

Ha en bra kväll Sverige i snöyran!    





Kommentarer
Postat av: Gizze

Hej i vinterlandet;)



Får passa på att skicka ett GRATTIS jag också! Grattis gamla goa granne ;)

Neej - har du jobbat i detta väder din stackare...jag har är förkyld & jobbade 2 dagar med feber så jag sa redan igår att jag Inte skulle jobba idag...tur det! Med detta kaos

Hörde någon sa att det var "vanlig" vinter...håller jag då rakt inte med om...



Hoppas du får en mindre snöig dag i morgon, och passa dig för att lifta ;D



Kram Gamla Grannen Gizze

2010-02-20 @ 23:58:16
URL: http://gizzez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0