Personligt

Smurfar!

God eftermiddag, Sara här!

Då har jag frisknat till ifrån min förkylning. Men visst, små snuvig är jag. Men det kommer jag väl vara till midsommar eller nåt...

Häromdagen satt jag och Kristina och diskuterade smurfar. De kommer ni väl ihåg. De små blå varelserna som endast är tre äpplen höga. Iallafall var det i slutet av 1950 talet som smurfarna skapades av belgaren Peyo. Och de är tydligen populära igen. Ja, hur många av oss har inte gått runt och sjungit saft, saft hallonsaft......
Den kan man ju fortfarande
.

Jag hade allt några smurfar.Jag tror att mina smurfar ligger kvar på vinden hos mina föräldrar.
 Bla hade jag denna smurf. Cykelsmurfen tror jag den hette. Hade inget smurfhus, men de fick bo i dockskåpet. Ingen dålig villa det för smurfarna....

Vad hade ni för några smurfar???

Sverige, smurfa på!

Kommentarer
Postat av: Gizze

Hej Smurf- eller jag menar Sara !



Åh vad man älskade dom...vi hade ju inte en uppsjö av leksaker som barn har nu för tiden så man satt ju verkligen värde på dom!



Minns ej riktigt namnen på mina...hade nog 10-12 st + elakingen , den där gubben som var ful...haha har ej det namnet i huvudet heller- hade även en tjej smurf, som var grön & rosa men hon kan väl inte ha hört dit på "riktigt"



Får ta och leta upp dom nån dag!



Ha en skön kväll! Kram Gizze

2010-02-10 @ 19:31:37
URL: http://gizzez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0