Personligt

Torsdagskväll...

Godafton, Kristina här!

Vilken kväll torsdagskväll är! Nu har man hela helgen framför sig på bra avstånd. Ska bara göra klart morgondagen! Med denna känsla i kroppen kan inte mycket gå fel i morgon! :)

Har ni funderat på att det faktiskti inte är något bra på tv längre! Hur ska detta sluta? Visst är det skönt att varva ner någon timme till tv? Just nu visas Antikrundan...ett bra program men det är ju inte så piggt om man säger så. Älskar programmet (faktiskt) men är man inte riktigt pigg så kan man falla i sömn...tyvärr. Annars är det lite kul att se minerna på folk som tror att de har saker värda miljoner. Sedan får de reda på att om de hade haft två ljusstakar exempelvis så hade de varit värda mer... ca 100-200 kr...oj besvikelsen är då påtaglig i allra högsta grad! hihihi

Nu ska det bli lite mys i soffan med en kopp te. Detta är mitt nya favorit te.



Har i dag lärt mig att olika ord har helt olika betydelser beroende på var man lägger tyngdpunkten...i uttalet dvs. Detta görs ju på engelska men jag kan ta ett litet exempel på svenska...

sjuklapp - sjuk lapp

Det första betyder ju något i stil med att man, som barn oftast (förr iaf) lämnade ett sjukintyg till läraren att man varit sjuk eller liknande. Det andra betyder ju helt rätt och slätt en dålig eller sjuk högt-upp-i-sverige-bo, lapp.

Ett ganska konstigt exempel kanske men det är betydligt svårare på engelska men vansinnigt kul.

Ha en fin kväll Sverige!


Kommentarer
Postat av: Gizze

Hej



Önskar Dig, Pehr och Sara en härlig helg också!



Just nu känns det "mörkt" anar feber...har jag inte lust med ,"nöjer mig" med min hvdvrk....



Ska jobba några timmar i morgon fredag, några timmar lördag...ja där går min helg hihi

så jag har lovat mig för "mina" älsklingar tvillingar 2.5 år på söndagen ;D Lika bra att göra sånt man Älskar- så jag Får inte bli sjuk...

Ska ta säng nu och sova bort allt blääää om det går ;))



Sköt om er och tack för inlägget i min blogg- Kul ni kikar in ;)



Kram Gizze

2010-02-04 @ 22:18:56
URL: http://gizzez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0