Personligt

Goodmorning, vilken fördel att vara kvinna!

Godmorgon/förmiddag, Krisitina här!

I morse var jag verkligen uppe med tuppen! Började att skriva rent hemtentan och efter lunch ska jag skriva rent uppsatsen. Slit och släp...hihi

Men nu väntar en välförtjänt lunchrast! har inte bestämt vilken typ av mat det ska bli ännu men det lutar åt vårrullar. Gott, gott!

Sara och jag pratade i går om vilka fördelar man egentligen har som kvinna! Vi kom faktiskt på några stycken:

1. Man kan oftast göra flera saker samtidigt
2. Man är inte sämre kvinna utan att man kan ändra sig, det får man göra
3. Vi kan gråta och på det viset slippa saker vi inte vill göra...
4. Vi har även lättare att få en taxi
5. Åldersgränser är ofta till kvinnors fördel på uteställen
6. Vi slipper bära tungt om en man finns i närheten
7. Kvinnor har styrkor som fascinerar män

Ja detta var några nya och några vi pratade om i går. Tvärr har jag lite dåligt minne sent på kvällen så Sara får fylla i om hon tycker jag glömt något (vilket jag säkert gjort)

Ofta är det väldigt skönt att vara kvinna, men några gånger önskar jag att jag kunde tänka som männen gör. Tror det skulle underlätta att inte alltid analysera allt. För män är ofta saker svart eller vitt och så önskar jag att jag själv kunde tänka i bland. Tror det skulle vara mindre tidskrävande och man skulle defenitivt få mycket tid lver till annat! Men det är den enda nackdelen om man nu ska nämna en sådan, med att vara kvinna :)

Kommer ni på fler fördelar så berätta gärna om dem!

Ha en fin dag Sverige!





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0