Personligt

Fantasi eller verklighet!

Goddag igen, Kristina här!

Har tagit en liten paus i pluggandet. Håller på att lära mig att skriva Essay (uppsats) på engelska. Mycket ska vara med i den och mycket får inte vara med. Till nästa fredag så ska vi ha skrivt en om ett ämne vi själv väljer. Jag som har så dålig fantasi hihi nej då det är svårare att begränsa sig faktiskt.

Tänkte på det här med fantasi. Hur vet man vad som är lagomt att ha och när har man för mycket. Vad är fantasi egentligen och kan man ha noll fantasi verkligen?
 
Fantasi är en önsketanke på hur man skulle vilja att en situation såg ut. En fantasi är en situation som föreställs av en individ eller grupp, som ej överensstämmer med det verkliga, utan beskriver önskemål och mål hos skaparen. Fantasier involverar oftast situationer som är omöjliga, exempelvis magiska krafter, eller ytterst otroliga.

Hmmm...ja då skulle jag isåfall vilja att min uppsats fick högsta betyg. Skulle också vilja att läraren inför hela gruppen berättade att min uppsats var klart bäst och hade bäst upplägg. Även att mina klasskamrater trodde att jag hade övernaturliga krafter eftersom jag skrivit en felfri uppsats om ett ämne som inte finns...än.

Haha ja så har vi förstått fantasier och att det inte alltid blir så. Men det är häftigt att tänka att så kan det bli...i fantasin iallafall. hihi

Nu ska jag göra lite middag till mig och älsklingen! Hörses senare! Kram Sverige! Glöm inte...det är fredagsmys i kväll!


(källa:wikipedia.org.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0