Personligt

Ett avslöjande!

Godafton, Kristina här!

Ja jag vet inte hur jag ska börja i kväll. Det är en sak jag vill avslöja...men jag vet inte hur jag ska börja...
I dag har det nämnligen skett...jag har stekt pannkakor!! Ja det har jag faktiskt inte gjort förut i allafall inte från grunden. Det är ju inte så svårt säger alla...men det är det ju om man inte vet till 100% vad som är i...men nu vet jag och nu har jag gjort det! Man lär sig något nytt varje dag! hihi

Recept:
2½ dl mjöl
6 dl mjölk
salt
3 ägg                                
                                                                                              

Ja det var det hela! Självklart vispas ju detta ihop också. :) Härligt att lära sig ny saker :)
Tillslut såg det nästan ut som på bilden här bredvid. Jag kunde till och med vända i stekpannan. Lite stolt faktiskt! Sara och jag, har haft långa samtal om pannkakor i dag, och det kändes skönt att kunna avsluta dagen med lite äkta matglädje!

Sverige vann just nu också SILVER i skidstafett (hoppas att det heter så) :) Heja Sverige!

Sov nu så gott och glöm inte att det aldrig för sent att lära sig nåt nytt!

Kommentarer
Postat av: Gizze

Du ser....Ja pannkakor är bra att kunna fixa till mannen......;)))

Älskar pannkakor även om jag inte tycker det är Mat direkt...men gott är det!



Solen skiner, jag har tagit 2 promenader, trotsar huvudvärken-ont ska ont ha...ingen Mr Panodil här inte-har faktiskt tröttnat på skallen nu;(

Fixade lite goa biffar till lunch, ska iväg och jobba några timmar ikväll...behöver energi!!!



Ha en fin Plugg dag!



Gizze

2010-02-23 @ 14:35:36
URL: http://gizzez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0