Personligt

Flamingo!

Godkväll, Sara här!

Igår flyttade det in en liten fågel i mitt hem.... Detta var då en liten peli...Nej flamingo heter den.
Har haft lite problem med att hålla skillnad på pelikan och flamingo. Det visade sig när vi var på resa med jobbet till Göteborg för några veckor sedan. Ville gärna kalla de fina blomdekorationerna som fanns på hotellet för pelikan, men det var flamingoblommor de hade. Dock har jag fått höra detta och nu har jag fått den lilla fågeln som en liten påminnelse att det är flamingos det heter. Tror jag har lärt mig detta nu......
Så här ser han ut. Hans namn är Flammi. Den skär sig lite till mina röda tomtar, men väldigt söt.;-)



Ska dock glänsa lite med att berätta hur de får sin rosa färg. Den rosa färgen på deras fjäderdräkt kommer av karotinoider, som är en grupp ämnen som fåglarna får i sig via små kräftdjur som är deras huvudföda. Om de inte äter dessa räkor, blir inte deras fjäderdräkt rosa utan fortsätter att vara grå. Den färgen de har när de föds.

Så nu får jag och Flammi ha myspys med räkor, aioli och vin.;-)

Och här är blomman som heter flamingo.



Sedan finns det ett dansband med som ser ut så här.


Ja det var lite om flamingo.

Sverige, ha en underbar kväll.







Kommentarer
Postat av: Maggan

Är du säker på att det är en flamingo du fått ??? Det ser mera ut som en rugghöna Kram

2010-12-11 @ 13:16:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0