Personligt

Lyx i vardagen!!!

Hallå, Sara här!

Ja då var det bara några dagar kvar till jul. Och många stressar nu till julen som mest, med att handla julklappar m.m. Själv är jag nästan klar med alla klappar och jag hoppas de blir glada som ska få dem..... Men i helgen så tog jag och Kristina(vän) en avkopplande och lyxig helg i Göteborg. Tog in på ett hotell och stannade där i två nätter. Det var så lyxigt. Bara kunna lämna handduken på golvet, lämna sängen obäddadd för att sedan ha fått nya handdukar och sängen bäddad. Och sätta sig och äta till denna underbara frukost. Det är det bästa av allt och jisses vilken frukost vi fick. Vi satt där länge och njöt av både färskt bröd, äggröra, bacon, köttbullar, prinskorv, massvis av olika pålägg m.m. Listan kan göras lång och det var så gott. Och efter frukosten bara resa sig och lämna disken kvar på bordet. Sedan gjorde vi stan osäker. Handlade lite julklappar, fikade, åt god mat, var på julmarknad på liseberg, åkte det stora parishjulet vid götaplatsen och bara slappade. En super rolig helg. 

Får hålla med en vän som fick frågan om hon skulle följa med och tälta en natt. Svaret blev....."Jag är mer en hotellmänniska". 

Men nu är man åter tillbaka i vardagen igen. Med att bädda sängen, laga mat, tvätta, städa m.m. Oj, blev trött bara jag skrev dessa ord....Men det är sådant som alla gör i sina hem och det kommer man inte undan. Om man inte har betalat för att någon ska göra det åt en. Men det har inte jag, så nu är det bara att springa ner i tvättstugan.......
                     




Sverige, ha en bra kväll. Och njut av vardagslyx.......

 





 

Kommentarer
Postat av: Gizze

Härligt med lite lyx!

Stressar...ja folk är som tokiga...men det blir alltid jul ändå..så man behöver Inte stressa...

Låter som det är bra med dig!

Hoppas det är bra med Kristina & Pehr också!



Önskar er Alla en God kul Jul!!! Eller som Sean Banan sjunger Ett Gott Nytt Jul =)



Kram Gizze

2010-12-16 @ 22:45:46
URL: http://gizzez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0