Personligt

i dag är en ny dag...

Goddag, kristina här!

Ja då är det en ny dag. Är på skolan just nu och har fått lite pluggat. Det känns rätt ok men det är svårt att koncentrera sig när man har så mycket annat i huvudet.

Väntar även på en överraskning på posten. Från tradera faktiskt. Hoppas på att någon blir väldigt väldigt glad för denna. Jag och Sara var på auktion med denna sak i helgen och det var väldigt pirrigt innan vi vann. Av oss var nog jag mest nervös och pirrig men Sara klickade bra på buden och vi fick den. hihi

Har varit ganska fint väder i dag och på skolan åt jag lunch med en kompis. Trevligt faktist att prata lite om annat och samtidigt få en god vegetarisk buffe. Jag är inte vegetarian men det är gott i bland med något annat än kött och den vanliga maten.

I morgon är det ju även valborgsmässoafton så då får man väl kolla på någon brasa eller vad man nu gör. Det brinner nog lite överallt i morgon så det ska nog inte vara några större bekymmer att hitta en.
Traditionen grundar sig på de hedniska högtider som funnits spridda i Europa, men har senare kommit att sammankopplas med Heliga Valborgs kult, mot häxtro och onda andar, som uppstod speciellt efter hennes död år 779.

Ha en fin dag Sverige!

Fil:Valborgsbrasa-1.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0