Personligt

Loppan!

God kväll, Sara här!

Idag fick jag en nostalgi tripp till barndomen. Detta skedde på jobbet. De skulle ha 60-tals tema på kvällscafet. Nu är jag ju inte född på 60-talet, men även på min tid var det en rolig pappersleksak. Loppa eller lekväljaren som jag även har sett att den heter.
Men den lilla loppan har hängt med i många år.
 Hur många har man då inte vikit i alla dess storlekar och skrivit fyndiga förslag. Förslagen på vad den som deltar i leken ska göra tex hoppa på ett ben tio gånger, eller springa runt huset m.m.
Fick vika en idag till denna kväll. Mina kollegor tyckte mina förslag på vad som skulle skrivas i den, inte var nån höjdare. Tyckte de var jättebra. Ett förslag tex var att " be Sara att gå hem". Fick jag inte skriva. 
Det finns väl inga regler på vad man inte får skriva???? Jaja , den stackars loppan blev liggandes i personalrummet, utan någon text. Men kanske inte är så dumt att ha en i beredskap på jobbet. Får göra en ny om den inte ligger kvar.
Kristina, kanske ska göra en sådan till dig med olika låtar. Så får loppan bestämma vad du ska sjunga om du skulle ställa upp i idol.
Eller göra en till nästa gång vi sjunger singstar. Så slipper vi bli osams om det.( har inte hänt än, men man vet aldrig)
Många beslut man slipper att ta om man bara har en loppa.

Så låt loppan bestämma och leva vidare som leksak.

Godkväll Sverige!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0