Personligt

L.M Ericsson

Godkväll, Kristina här!

Detta inlägg är tillängnat vår trogen läsare Maggan. Självfallet hade LM Ericsson ett finger med i spelet.

År1892 kom L.M. Ericssons skelettapparat, även kallad "taxen" för sitt utseendes skull. Det patent, som Ericsson erhöll avsåg idén att låta de permanentmagneter, som behövdes för vevinduktorn, samtitigt utgöra apparatens ben.

"Taxen" var världens första bordstelefon med hörlur och mikrofon i ett stycke. Apparaten blev en omedelbar nationell och internationell framgång för företaget och producerades i över 40 år.

och så här såg den ut:

Fil:Ericsson Taxen (2).jpg

Väldigt trevlig och stilig design om jag får säga det själv. Det faktum att LM Ericsson även härrör från Värmskog är ju inte negativt. Allt bra kommer ju därifrån, även min sambo i grund och botten =)

Annars har det inte hänt mycket i kväll utöver att jag har jobbat! Ska snart börja leta upp lite ballonger. Varför undrar ni. Jo min kompis Anna fyller år i morgon och jag tänkte överraska henne på jobbet med lite ballonger. Det kommer hon nog att gilla hoppas jag. Hon glömmer att läsa bloggen i bland också, så därför kan jag skriva deta här med gott samvete! :)

God natt Sverige!

Kram

Kommentarer
Postat av: Maggan

Tack för tillägnan !!

2009-09-16 @ 10:19:57
Postat av: carro

haha :D fin blogg .D

2009-09-16 @ 10:34:37
URL: http://carrobruden.bogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0