Personligt

KRIG!!!

Godkväll Kristina här!


Ja då var det faställt det vi alla länge har trott. Sveriges beredskap inför kriget var usel. När kriget bröt ut för 70 år sen, förklarade sig Sverige neutralt. Eftersom den Svenska regeringen inte såg något direkt hot emot Sverige, sade dåvarande statsministern Per Albin Hansson- "Vår beredskap är god!" Han ljög! Vår beredskap var usel och det visste han. Han var ju själv ansvarig för halveringen av det Svenska försvaret.

I dagsläget kan jag lova att vi nog som nation är lika dåliga på att försvara oss, då som nu. Den enda skillnaden är att varje individ utkämpar sina egna små krig dagligen!

Tänk om alla människor hade förmågan att inte falla för grupptryck, hade egna åsikter och kunde stå för dem utan att använda våld. Om människor hade egna ideér och drivkrafter som ingen annan påverkat fram. Ja då tror jag att risken för krig åtminstonde skulle sjunka radikalt. Då, först då, kan jag tror på Per Albin Hanssons ord "Vår beredskap är god!"

Sedan måste man ju också någonstans i vardagen inse och förstå att alla strider inte är värda att utkämpa. Att det helt enklet tar för mycket energi o kraft att strida för något som inte leder till något. Varken för en nation eller enskild person.

Jag brukar säga så här, -"Strid inte för något du inte älskar, strid för dem du verkligen älskar." Var sak har ju sitt värde!

  

Så mitt råd är att tänka igenom sina strider väl och att komma i håg att den som strider i onödan inte vinner något på det i längden.

God natt Sverige och Strid väl!

( Avslutningsvis är även att allt material på vår blogg är skyddat av upphovsrätten, kopiering ej tillåten)

(källa om kriget: aftonbladet)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0