Personligt

Stieg Larsson dag!

God eftermiddag, Sara här!

Då är snart denna helg över och den har varit bra. Har haft en underbar helg med min vän Kristina från Lidköping. Så ni läsare inte tror att det är min blivande svägerska som skulle komma på besök. Min bror blev även han lite förvirrad när jag berättade att jag skulle få besök av Kristina. Är inte lätt att ha underbara personer i min omgivning med samma namn.
Igår hade vi en Stieg Larsson dag. Först passade vi på att titta på filmen "män som hatar kvinnor". Har den på dvd. Mycket bra film som jag rekommenderar för de som inte har sett den. Sedan tog vi bilen och åkte in till stan för att gå på bio. Såg då andra filmen av Stieg Larsson." Flickan som lekte med elden". Även den var sevärd. De är så spännande filmerna. Hoppade till i en scen så jag hamnade nästan i Kristinas knä. Tror inte att hon uppskattade detta. Men nu får man gå och vänta på slutet av nov när de släpper den sista filmen. Väntar redan på detta. Den ska bara ses. Böckerna är lika bra som filmerna.

Har även passat på under helgen att prova på en ny pizzeria. De får bra betyg på pizzorna, men kanske inte mysfaktor om man skulle äta där. Nu bestämmde vi oss för att ta med maten hem, så mysfaktorn blev bättre. Tycker jag själv, eftersom vi intog denna mat i mitt hem. Denna pizzeria heter hug in. Om det är någon som ska göra ett besök där. (fick de lite smygreklam med) 

Annars så fortsätter min blå vardag. I morgon ska jag jobba. Har några dagar kvar där jag är nu innan omplaceringen träder i kraft. Ska byta arbetsplats och kollegor. Men bara hoppas att de står ut med mig dit jag kommer, och jag med dem. Men just nu tycker jag inte om de som kom på att dra ner massa personal i kommunen. Är många goa kollegor som tyvärr får sluta, och vi som får flytta på oss. Men det är dessa tider.Vi får väl bara gilla läget..........?

Kristina (min brors sambo) hoppas du med har haft en bra helg. Ringer och kollar läget ikväll. 

Ha en bra kväll Sverige!     

 

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0