Personligt

Helgmys för vissa!

God dag, Sara här!

Ja då var det helg igen. Endel har helg mys, som sagt med chips, god mat och allt nu det innebär.
Men jag..... Jag har fått äran att jobba delad tur. Säger det igen, DELAD TUR. Är nu hemma på mina 4 timmars långa rast. Denna turen borde förbjudas. Först jobba 7-12 och sedan hem för att sedan gå tillbaka och göra 16-21. Det är inte skoj och speciellt inte en helg. Och idag så passar även solen skina med, allt för att retas. 
Finns det några usk i Sverige som slipper denna tur?? 
Funderat på detta med alla dessa scheman inom vården. Måste väl finnas nåt ställe i Sverige som har ett super schema, eller är alla lika hemska.(hör av er isådana fall om ni har ett super schema.) Vill inte ha delade turer, varannan helg och långa pass på helgerna. Går det ordna vore jag tacksam. Jag som jobbar deltid får ju jobba heltidstider på helgerna. Är det rätt? Har ju valt att jobba mindre, och det är ju helgen man vill vara ledig.
Nä, alla som jobbar inom vården. Upp till kamp för bättre scheman. Om det ska bli några som vill jobba inom detta yrke..... 

Kristina, du får ha en bra helg med ditt mysande. Jag ringer ikväll när jag har slutat för andra gången idag.

Ha en bra helg Sverige om ni nu myser eller jobbar som jag.




    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0