Personligt

Avtal är till för att hållas!

Godkväll, Kristina här!

I vår vardag är det faktiskt väldigt viktigt att vissa avtal, lagar och regler hålls. Detta tvistade de lärde om men det finns ju alltid kryphål och tolkningar på detta. Tex när man går mot röd gubbe och det inte kommer någon bil på flera mils håll, bryter not lagen gör man, men det är ju en tolkningsfråga...ingen bil kom ju...eller?


Sen finns det ju lite, enligt min mening, allvarligare löften och avtal att bryta.  Inom arbetslivet och privat finns det inga skillnader egentligen. Alla avtal skall hållas även om det för vissa är svårt. Vet man att man inte kan hålla något, gör inte något avtal. Det är min filosofi. Jag kommer hålla mitt kommande äktenskapslöfte!

Alla har den förmågan, så sverige, visa er från den bästa sidan, håll era avtal!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0