Personligt

Nya tider, strålande tider!

Goafton, Kristina här!

Ja då har ännu en rosa vardag passerat och den har varit helt ok. Har som sagt jobbat sent men nu känns det fint att ta det lugnt framför lite tv och snacks.

Tänkte på detta med förändring och att det i många situationer är bra. En förändring bör ju göras om det är något man inte gillar och mår bra av, men även för att utvecklas. Förändring i sig är ett väldigt gott tecken på att man strävar efter något bättre hela tiden och det är väldigt givande faktiskt.

Utan förändrign sker ju heller inte någon chans till förbättring och allt kan ju faktiskt alltid bli lite lite bättre. Beroende på vad man har för slags mål förståss.

Enligt www.ps.se så finns det 25 punkter man kan börja med att göra förändringar på. Man behöver ju inte testa alla men något kanske passar.

1. Gör en extrem homemakeover, ut med det gamla och in med det nya
2. Gå i terapi. Att söka professionell hjälp behöver inte betyda att man ska ligga på dyschan i flera år. 
3. Ta ett friår. 
4. Börja meditera.
5. Köp en ny lya Koppla greppet om plånboken.
6. Byt till fullkorn
7. Bli snällare
8. frossa i ostron

Ja som sagt det var 25 stycken, men någonstans här tyckte jag att det började spåra ur. Alla förändringar man nu kan komma på är nog bra och det behöver inte som synes vara stora förändringar. jag vet vad jag ska ändra redan i morgon. Och det ska jag göra! Avslöjar det någon annan dag, jag har precis som Sara också en plan.


Så Sverige godnatt och våga ta kommandot över ert liv och förändra det som ni inte gillar till något bättre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0