Personligt

Bemötande!!!

God kväll, Sara här!

Tänkte ta upp om hur viktigt det är att bemöta varandra och göra ett bra första intryck. Läste på nätet att man har 90 sek eller mindre att göra ett bra intryck mot en ny bekantskap. Kan berätta att jag upplevde motsatsen för några dagar sedan. En person gav ett hemskt bemötande( sett från mina ögon). Den känslan jag fick för denna person kommer bli svår att få till nåt positivt. Blev riktigt illa berörd, men jag tackar för den stöttning jag har fått genom detta. De som känner till historien lite mer ingående vet vad jag syftar på.......

Tyvärr så kommer denna situation finnas kvar i mitt liv som en negativ upplevelse. Men jag vet redan nu att den har fört med sig nåt positivt. Den har fått endel, och även mig själv till att tänka till hur man bemöter nya bekantskaper. Genom jobbet är det ständigt nya människor man träffar. Ett leende kostar så lite, men kan förgylla en hel dag för en annan.
Eller som det står i bibeln.
Det du vill männsikan ska göra mot dig,
ska du också göra mot dem.

Så sverige, möt varandra med värdighet.


Godnatt Sverige!


Kommentarer
Postat av: Anonym

fasiken sara så sant...ibland blir det situationer som gör att man tänker till...som en del säger allt ont för nåt gott med sig..stämmer faktiskt...js

2009-10-07 @ 20:28:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0