Personligt

Gilla läget???

Goddag, Sara här!

Äntligen en ledig dag. Ska försöka hitta mig själv i allt som har hänt här. I måndags fick även jag känna på krisens tecken. Åkte hem från jobbet med ett papper om uppsägning. Så nu har man jobb året ut. (jobba min uppsägningstid.) Det enda jag vet just nu. Trillade dit på min uppsägning av att jag hade en lasdag för lite. Retligt värre. En dag som innebär 24 timmar. Det är ingenting om man tänker på hur många dagar man tillbringar på ett jobb. Fick gå från mitt jobb pga arbetsbrist. Men skojar ni eller??? När blev det arbetsbrist inom vården???? De som jobbar inom vården är ju superglada om man nån gång kan få vara en "extra" personal. Men, men det är ju inte vi som får bestämma, utan det var visst några andra. Politiker kallar de sig. Så det är väl för mig att gilla läget........ åter en gång.

Så min blåa vardag har nu blivit mer marinblå. Men jag ska inte knäckas så lätt.
Skönt att veta att man har sin familj och sina vänner. Ni har varit en jätte stöttning dessa dagar.
Kram på er! (Ni vet vilka ni är.)

Sverige, oavsett om ni håller samhället igång eller är fritidsforskare (arbetslös). 
Ha en super dag!!




 

Kommentarer
Postat av: Maggan

Stå på dig Sara ! Du är bäst ! Kanske kommer det något bra ut av detta !

2009-10-21 @ 16:33:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0