Personligt

Weblog!

Godkväll, Sara här!

Tänkte att nu var det dags att även jag skriver några rader. Har lite idetorka på vad jag skulle kunna blogga om denna kväll. Surfade runt på nätet för att kolla in andras bloggar. Ifall nån blogg kunde ge mig nån ide på detta. Men många skriver om vad de har på sig och en passande bild till detta. Just detta kände jag inte var min grej. Har ju mysbyxor och en vanlig urtvättad topp på mig. Låter ju exklusivt.... Så ett kort på detta uteblir.
Det finns de som skriver otroligt bra bloggar, om sina livsöden m.m.

Sökte på nätet om lite bakgrund om bloggen. Justin Hall från 1994 anses vara den första personligt skrivna bloggen.  I Sverige började Annica Tiger skriva dagbok på nätet 1997. Sommaren 2009 tog jag och Kristina modet och startade denna blogg. År 1997 mytade Jorn Barger ordet weblog. Varav blogg är en förkortning på detta. Andra begrepp som inte används så mycket idag är reload eller nätdagbok.

Men visst är det spännande med dessa bloggar. Och de finns i tusentals. I april 2009 uppskattades att det startades ca 190 000 bloggar varje dag. Så det blir några bloggar per år. Så det är extra kul när vi ser i våran statestik att några har hittat hit. Kan ju inte vara lätt att hitta denna blogg med alla de andra.
Men vi är glada...TOPPEN!!!!

Så blogga på Sverige och godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0