Personligt

Worcestershiresås!

God middag, Sara här!!

Får börja mitt bloggande med att kommentera Kristinas tidigare inlägg. Kan då meddela från säker källa att hon inte bara gått runt och sjungit på Darins låt. Kristina, vad hände med låten "jag är en gummibjörn"?? Har för mig vi trallade på den häromdagen.

Ja, nu till nåt annat. I morgon ska jag ha tjejmiddag. Tänkte då pröva på ett nytt recept. Det svåra med det var att hitta alla ingredienser till detta. Specielt worcestershiresås. Kan säga att detta har inte infunnit sig i mitt hem förrut. Sprang runt i affären och letade efter detta bland såserna. Hittade det inte. Fick gå fram till nån trevlig kvinna som kunde hjälpa mig. Nu kom ju svårigheten att uttala detta. Fixade inte det heller. Visade upp min fina shoppinglista. Hade ju skrivit lite slarvigt, så givetvis kunde hon inte se vad som stod. Efter lite små försök så förstod vi varandra och jag fick då min worcestershiresås. För er som inte heller vet vad detta är har jag fotat flaskan. Ser ut som soya, fast annorlunda på nåt vis. Ni som tänker köpa så kan jag säga att den även stod där bland soyan.


Ska bli spännande och se hur det kommer att smaka.

Ha en bra kväll, Sverige!


Kommentarer
Postat av: Sussie

Bra Sara att du hjälper resten av Sverige med denna sås! Vilket letande av sås alltså... hehe.

Ha det så trevligt ikväll!



Kram

2009-11-05 @ 14:07:34
Postat av: katarina

Hej tjejer!



Här har ni fått en ny läsare! Fin blogg ni har, och headern blev ju inte så tokig :)



Jag har också letat efter den här såsen, blev maten god? Tänk om man kunde få till en sån där ljus chokladdryck vi fick idag, smaskig!



Mysigt med fikan Sara, gör vi igen snart! Får läsa tillbaka i bloggen en annan dag, har en irriterad sambo bredvid som just nu tycker att jag ägnar datorn mer tid än honom :(



Kram

2009-11-10 @ 23:28:53
Postat av: Sara Ewald

Tack för tipset ang placeringen i mataffären. Det slog mig precis innan jag skulle i väg att det hade varit bra att veta hur förpackningen såg ut. Till påköpet fick jag ditt tips var den dessutom kunde stå. Tack ännu en gång och trevlig helg ;0)

2011-05-06 @ 17:31:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0